story about future

ASSALAMUALAIKUM
(tak jawab dosa kalau jawab kita dapat pahala)

mula-mula sekali, ain nak minta maaf sebab dah lama tak post apa apa entry dlm blog nih kan? alaa tak post bukan bermakna ain tak minat utk ber-blog tapi tulah tader masa, tader wifi, susah nak post.
*alasan cliche habisss

okeh kali ini ain nak cerita tentang future? apa yg korang faham tentang future? aiyoo think apa itu yaa? hurmm, let i said, bila kita bercakap tentang future pada umur kita yang makin lama makin berseries series nih mesti dalam otak fikiran kita ada yang nak kawin, ada yang nak terus kerja *kumpul harta katanya, ada yang nak sambung belajar *kalau boleh sampai master, pHd laaa tapi itu lah reality future. Kita mungkin akan imagine what we want acacahh berangan tapi kenyataan kita sebenarnya yang menentukan apa yg kita mahu untuk future kita.

Bila bercakap tentang future ni actually berat untuk kita fikirkan, untuk kita bayangan. Seriusly, ain sendiri takut untuk bahaskan tentang future nih. Ya maybe kita rasa masih awal untuk kita bersoal tentang future nih. Tapi cuba kita kita nih Bayangkan (imaginasi macam spongebob japp) apa nak jadi dengan kita kalau kita hanya fikir enjoy, lepak, hang out saja. Apa akn jadi dengan future kita? mesti HORROR kan.

let's we talk about first think we need to think *maklum lah umur dah masuk 20-an kan* sekarang nih kita nih serius tak dalam apa jua benda yg ktia buat? for example in our relationship? *sorry yaa bilang oke sesetengah orang masih macam budak budak couple tuh, gaduh sikit post, merajuk sikit post siap post gambar or video masa couple dlm instagram gituh.. tak malu kaa buat macam tuh? still ada lagi tak manusia perangai ganjil macam itu, if ada lah kan bawak bawak lah berubah yaa And the solution is we need mature and more patiently handle our problem in relationship *bukan post utk tontonan umum, kesian partner ualls tuh*

okeh and next? pernah tak kita settle kan urusan personal without parent kita *benda yg kita da boleh settle sendiri la, contoh buat document sndri smbung blaja kaa? isi form kerja sndri ka? anything* tapi ada jugak kan still nak menyusahkan mak ayah minta tlg itu ini, sikit sikit sudahlah, kesian kat mereka dari kita kecik asyik kita jaa menyusahkan dia? bila kita nak senangkan dia? so the point is Apa cara sekalipun kita mesti belajar sendiri, jangan malu bertanya tau.

so mungkin benda simple simple macam nih kita tak pernah nampak kan? actually ain story semua ini sebab benda nih is based on myself. kenapa nak cerita tentang orang lain kan? and lagi satu this is my blog, so i am share about my life. ain story semua ini sebab ain rasa ain nak share apa yg sepatutnya kita as TEENAGER think for ourself kan. mesti seronok kalau kita jatuh cinta dengan perubahan kita sendiri. i wish best of luck for the reader.

lastly, ain nak mintak maaf sangat kalau entry ain kali nih ya maybe tak seronok macam blog blog lain, but i am try for my best to make all you satisfied read my messy blog. wish me luck.


dengan lafas

BISMILAHHIRRAHMANNIRRAHIM

terima kasih
-the end-

Popular Posts