senyum itu membawaku ke Jannah

YANG TERINDAH BUATKU!

bukan mudah untuk hati ini melupakan mereka yang pernah bertakhta dihati ini bukan :) andai shaja mereka dapat mendengar apa yang ingin ku perkata kan akan ku lakukan buatnya.

Ya Allah aku mohon agar jangan dikau merampasnya dari ku sebelum aku yang pergi :) biarlah aku yang menghembuskan nafazku dahulu BUKAN mereka !

sakit rasanya melihat mereka bahgia bersama pasangannya :) tetapi akan aku kuatkan semangat buat mereka kerana hatiku miliknyaa :) indahnya kenagan ku bersama mereka :) biarlah ianya menjadi peneman buatku untuk terus bernafaz dimuka bumi ini :) jadikan lah kenagan ku bersamanya hingga saat nafazku terakhir :) ku amat menyayangi nya :) sukar bagiku melupakannya :) sumpah kamu yang terindah wahai kaum adam :)

aku bukan seorang malaikat untuk merampas kebahagiaanmu :) tetapi aku hanya manusia yang hanya akan berdiri dan tersenyum melihat kebahgian mu :) perit rasanya melihat dikau bahagia tanpa ku! tetapi aku percaya Allah akan mengambil nyawaku secepat yang mungkin :) dan aku juga percaya Allah akan sentiasa denganku untuk melihat aku terus tersenyum walaupun itu adalah senyuman terakhir :")

sehingga kini aku akan tetap tersenyum walaupun hati ini sakit :) mungkin senyuman ku buatmu adalah senyuman terakhir buatmu :) indah bukan jika aku pergi sebelum sempat melihat apa yang akan membuat hatiku lebih perit :)

Ya Allah aku berdoa agar engkau meringankan sakit ku ini :) aku tahu, aku semakin hampir dengan-MU . tetapi sudah bersediakah aku meninggalkan mereka yang amat ku sayangi ! hati ku amat berat untuk menghadap-MU tetapi apakan daya jika itu yang engkau pinta :) akan aku tunggu sehingga roh pergi meninggalkan jasad :)

semoga kamu terus senyum walaupun tanpaku disisi :) ku ingin menjadi teman buatmu tetapi apakan daya aku hanya insan biasa yang tidak lama lagi akan pergi jauh dari mu :) alangkah sedihnya aku kalau tidak sempat untuk membuatmu tersenyum :)

jangan sesekali kamu menangis jika berita kematian ku sampai ke telinga mu :) aku sudah cakap yang aku sedang menderita :) tetapi aku tidak pernah menunjukkan nya bukan :) terasa kesakitan itu jika aku lupa makan ubat :) terasa perit jika ajal semakin hampir dengan ku :) percaya padaku yang kamu akan bahagia walaupun aku tiada kerana pasti ada insan lain akan menemani mu :) dan berjanji juga padaku yang kamu akan sentiasa tersenyum jikalau aku sudah tiada suatu hari nanti :)

indah cinta dari kesedihan :) indah senyuman dari tangisan :) saya ingin kamu tahu yang kamu adalah insan yang tidak akan pernah ku lupakan seumur hidupku :) dan berjanji buatku yang kamu akan terus tersenyum buatku :) akan ku tersenyum juga buatmu jika kamu tersenyum buatku :)

merekalah yang terindah buatku :)
andai dapat ku undur masa buatmu demi kesakitanku ini, akanku lakukan buatmu.


dengan tangisan aku menadah tangan agar Allah masih panjangkan umur ku
aku masih takut menghadap-MU ya Rabbi :)
jangan dikau mengambil nya lagi :)
izinkan ku bernafaz lagi . ku mohon !
tarik lah penyakitku ini Ya Allah :)
aku masihh mahu melihat dunia mu ya Allah :)


masih sempatkah aku tersenyum seperti ini buatmu ibu :)
hanya kamu yang mengetahu keperitanku ini :)
tetapi kamu tetap bersamaku walaupun aku merintih kesakitan :)
ibu, andai ku pergi sebelum mu :)
aku ingin kamu tahu bahawa kamu lah ibu yang terindah buatku :)

akan ku senyum seperti ini sehingga nafaz ku yang terakhir :) akan ku buat mu bahagia ibu sehingga terhenti nya jantung ini :) akan ku lakukan apa sahaja buatmu asalkan ibu tidak akan menangis semasa pemergian ku nanti :)

sanggup kah aku meninggalkan mu wahai sayangku :) cintaku padamu membawa ku ke sakaratul maut :) dan ku akan sayangmu sehingga tertutup rapat mata ini :) jangan dikau tangisi pemergian ku nanti :) jiwa ku buat mu :) akan ku senyum indah setiap pagi jika ku tahu maut menghampiri ku :) andai tidak dapat ku tersenyum buatmu lagi :) ampuni lah dosa dan khilafku wahai sayangku :)

semoga ratapan ini menjadi amanah ku buatmu :) teruslah memberi senyuman padaku kerana dengan senyuman mu aku terus bernafaz di muka bumi Allah ini :)

yang terindah dariku :)

Comments

Popular Posts